Reputációs blog

Sajtóközlemény kiadása mikor szükséges?

sajtóközlemény kiadása

A sajtóközlemény kiadása sok kommunikációs szakembernek mindennapi rutinfeladat, sok kollégának pedig ritka feladat a készítése. A sajtóközlemény az egyik legismertebb és leggyakrabban használt public relations-műfaj, mely immár 10 éves múltra tekint vissza.  Használják a politikai és kormányzati kommunikációban is, de népszerű az üzleti kommunikációban is. A vállalati kommunikációs szakemberek leginkább egy-egy cég által kiadott sajtóközleményekkel… Tovább »

Sajtóközlemény a hiteles tájékoztatásban

sajtóközlemény

A sajtóközlemény, sajtókapcsolatok témája kapcsán az első fontos gondolat, hogy a hiteles információk iránti igény alapvető. Hitelesen tájékoztatni azonban nem is olyan könnyű, mint gondolnánk. Rengeteg előkészítés és komoly háttérmunka szükséges ahhoz, hogy hiteles, helytálló, valósághű információkat tudjunk biztosítani az egy -egy téma, vagy vállalkozás   iránt érdeklődők számára. A hiteles tájékoztatás többek között a… Tovább »

XVI. Kríziskommunikáció Meetup: Pánik

Kríziskommunikáció Meetup XVI. est

A Kríziskommunikáció Meetup csoport hagyományainak megfelelően ismét több nézőpontból jártunk körül egy kríziskommunikációs témát. A 16. est témája a pánik, minden veszélyhelyzeti kommunikáció során figyelembe veendő szempont és kulcstényező volt. A katasztrófakommunikáció jellegzetességei A természeti katasztrófák és tömegszerencsétlenségek kommunikációja nagy körültekintést, alaposságot és a bevált protokollok követését igényli. A klasszikus vészhelyzeti kommunikáció egyrészt a katasztrófa… Tovább »

Kommunikációs krízishelyzet: hogyan készülhetsz fel?

kommunikációs krízishelyzet

A Felkészülés krízishelyzetre című blogcikkben a kommunikációs krízishelyzetre való felkészüléshez gyűjtöttünk össze szempontokat. A Blogcikk végén Vas Dóra letölthető kríziskommunikációs segédletét is elérheti. A letölthető segédlet azonnal alkalmazható ellenőrző kérdéssora rávilágít a kritikus, fejlesztendő pontokra is. Kommunikációs krízishelyzet pillanatok alatt adódhat bármely cég életében. Ha a krízishelyzetekben helytállt vállalkozások tapasztalatait nézzük, szinte minden esetben kulcsfontosságú… Tovább »

Válságterv és kommunikációs válságterv

kommunikációs válságterv

Mit jelent a válságterv és a válságkommunikációs terv? Bár néha a két kifejezést összemossák, nagyon fontos, hogy megkülönböztessük a válságterv (crisis plan) és a válságkommunikációs terv (crisis communication plan) fogalmát. Egy -egy krízishelyzet kezelése nem merül ki a krízis kommunikálásában. A krízismenedzsment akkor is lehet aktív, sőt eredményes is, ha a nyilvánosság ebből mit sem… Tovább »

A rágalmazó blogoldalak

Rágalmazás

A rágalmazó blogoldalakra nincsen jó szakkifejezés, pedig léteznek, rombolnak, bántanak. A valóságban nem blogok, hanem blognak álcázott weboldalak, melyek egy személynek vagy cégnek szándékosan rossz hírét keltik. Nem keverendők össze a „fake bloggal”, vagy rövidebben „flog”-gal, melyekről itt talál részletes leírást. A flogok olyan álcázott tartalmak, melyek független forrásnak tűnnek, pedig egy adott cég értékesítését,… Tovább »

Ügyfélpanasz: Miért vegyed komolyan?

Hányszor elhangzik, amikor egy aprócska ügyfélpanasz reklamációs krízissé eszkalálódik: ha nem teszik ezt és azt, a médiához fordulok… Aztán az esetek döntő többségében a „most azonnal hívom XY szerkesztőséget” típusú kijelentéseket követően nem történik semmi. De akár egyetlen szükségtelenül nyilvánosságra került üggyel is hatalmas kárt okozhat egy haragos vagy dühös, bosszúra éhes vevő, amikor kiteregeti… Tovább »

Requiem a vörösiszap nyomokért

Kríziskommunikáció fogalma: impair katasztrófa

6 évvel ezelőtt, 2010. október 4-én 12.10 és 12.25 között, a MAL Zrt. vörösiszap tároló X.kazettájának észak-nyugati gátja átszakadt. A vörösiszap katasztrófa máig Magyarország egyik legnagyobb ipari katasztrófája, egyben vállalati katasztrófa is. A gátszakadás következtében 600-700 ezer m3 (egyes becslések szerint 1 millió köbméter) vörösiszap és lúgos víz elegye a Torna patak medrén keresztül elöntötte… Tovább »

Letölthető kríziskommunikációs kutatási anyag

A Vállalati Kríziskommunikációs Kutatás belső műhelymunkában valósítottuk meg. Olyan magyar cégek vezetőit kerestünk meg a kutatásra szóló felhívással, ahol feltételeztük az érintettséget.

Virítsd a lóvét!

A Direkt36, a Transparency International, a K-Monitor és a 444.hu az InterNews Alapítvány segítségével az állami és országgyűlési tisztségviselők vagyonosodásának ellenőrzésére hivatott vagyonnyilatkozati rendszer átláthatóságáért harcol. Műhelyfoglalkozás. 2. rész A vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos műhelyfoglalkozásról szóló beszámoló 1. része, a Kimaxolni a vagyonnyilatkozatokat. A 2 napos műhelyfoglalkozás a Független Média Központ szervezésében, a K-Monitor részvételével valósult meg.… Tovább »

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com