A Blue Colibri fejlesztőjének van egy ingyenes felajánlása, a Blue Colibri App Smart verziójára vonatkozóan. Minden cégnek a koronavírus járvány időszakára ingyenes hozzáférést biztosítanak a Blue Colibri Smart kríziskommunikációs app szűkített verziójához,  hogy megteremtsék a vállalatok digitális belső kommunikációs platformjukat. Akkor hallottam róluk először, amikor a belső kommunikációs kutatásukat publikálták. Barathi Tamással, a BlueColibri alapítójával készült interjút olvashatjátok.
Vas Dóra: Sajnos a belső kommunikáció jelentőségét lebecsülik a vállalatok, most azonban égető szükség van folyamatos belső kommunikációra.

Barathi Tamás: 1 hét alatt 40 vállalat 51.000 munkavállalója kapcsán keresett meg. Szerintem ez mindent elmond! A mostani krízis helyzet minden vállalatnál rávilágított, hogy mennyire sérülékeny és fejletlen terület a belső kommunikáció. A fejletlenségnek számos jellemzője van: hiányzik vagy kezdetleges az infrastruktúra, kialakulatlanok a  szerepek és folyamatok, hiányzik a megfelelő cégkultúra és csak kezdetleges minőségű tartalmak elérhetők. Ehhez most még társult az IT rendszerek teljes kudarca. Sok helyütt nem arra voltak felkészülve, hogy itt tényleg mindenki kívülről (otthonról) érje el a hálózatot. Hiányoznak is a jogosultsági beállítások is.

Vas Dóra:Hogyan látjátok, a belső kommunikáció hazai fejlesztésében mekkora potenciál van?

Barathi Tamás:Mi 2%-ot mértünk a modern eszközökkel kapcsolatban (app, chatbot) és 5%-ot kioszkokra (amelyekről a magánvéleményem, hogy ugyan rövid távon segítséget jelentenek, de egyébként evolúciós zsákutca), továbbá 11%-ot játékosított megoldásokkal kapcsolatban, amelyeket főként oktatásra (onboarding, térning) használnak. Ebből a fakadóan a vállalatok 90-95%-nál van mit fejleszteni.

Mi a felajánlásotok a koronavírus járvány időszakában?

Barathi Tamás: Az elmúlt hetek belső kommunikációs posztjait elemeztük és ez alapján indítottuk el az ingyenes  Blue Colibri App  Smart csomagot, amely segít a kríziskommunikációban és a hiteles, pontos tájékoztatásban. Igényelni három hónap időtartamra, telefonon vagy emailen lehet. A bevezetést rövidített időtartammal, 1-2 nap alatt lebonyolítjuk.

Vas Dóra: Miből áll a kríziskommunikációs app csomag?

Barathi Tamás: Blue Colibri App – Smart – kríziskommunikációs csomag elég komplex, azonnal használatra kész. Van egy cégre szabott felülete, ahol logot, telefonszámot lehet elhelyezni, van egy bejelentkező felülete. A funkciói között kiemelt tájékoztató, hírek, dokumentumtár és események vannak.

A munkavállalói adatok betöltése excelből történik. Azur felhő szerveren vannak az adatok. Van egy általunk készített szerződés, adatkezelési megállapodás, adatkezelési tájékoztató is. Tartunk egy konzultációt az admin jogosultságok beállításáról és online admin oktatást is biztosítunk, valamint van egy admin kézikönyv a kezdéshez.
Egyszerre akár több ezer munkavállalót érhetünk el földrajzi helytől függetlenül. Valós idejű és azonnali híreket, kiemelt értesítőket oszthatunk meg, tájékoztatásokat adhatunk ki a higiéniai intézkedésekről és a megelőzésről, valamint az esetleges korlátozásokról az összes dolgozónak, vagy akár egyes csoportoknak.

Vas Dóra: Nem túl késő már új platformra terelni a kollégákat?

Barathi Tamás: Mi nem a következő 2 hétre készülünk. Ha a vezetők is előre gondolkodnak, most a következő 6-12 hónapot kell összerakniuk kríziskommunikációs és belső kommunikációs szempontból is. Mivel a kollégák a cégek többségénél semmilyen platformon sincsenek, ezért sosem késő.

Tudok olyan pénzintézetről, aki hazaküldte a kollégáit, de az IT- rendszer fejletlensége és a korlátozott jogosultságok miatt a dolgozók 70%-a nem fér hozzá az intranethez, marad a “jól bevált” köremail.

Tudok olyan termelő cégről, ahol a munkavállalók 85%-nak nincs email címe, gyakorlatilag csak szóban vagy szórólapok segítségével lehet elérni vagy lehet gyorsan szervezni egy Facebook- csoportot (az rendkívül GDPR és adatbiztonságos) ), de még azzal sem érnék el a dolgozók 50%-át és a hatékonysága, mérhetősége, célzottsága közelében sincs egy zárt belső kommunikációs rendszerhez képest.

Vas Dóra: Elsősorban kiknek javasoljátok a kríziskommunikációs app csomagot?

Barathi Tamás: 100 fő fölötti munkavállalói létszámnál már érdemes használni, iparágtól függetlenül. Kiemelten hatékony tud lenni olyan helyzetben, ahol magas a non-desk munkavállalók aránya, akiknek nincs emailcímük, nincs céges mobiljuk, laptopjuk. De szintén nagy segítség, ha sokan dolgoznak home office-ban, és nincs a napi munka szervezésére, a dokumentumok elérésére és a tájékoztatásra megfelelő rendszer. Kiemelt szektorok és iparágak a termelés, a logisztika, kiskereskedelem és nagykereskedelem, a szervíz hálózatok, az üzemeltetési és sales-es hálózatok, éttermek, szállodák.

Milyen előkészítésre van szükség ahhoz, hogy működésbe álljon az applikáció?

Elsőként szükséges a szerződés elfogadása, mert ez teremti meg az adatbiztonságot, a GDPR-nek megfelelő adatkezelést. A munkavállalói adatok összegyűjtése és strukturálása, a csoportok meghatározása a következő lépés. Emellett a céglogó, ikon, nyitóoldali kép és szöveg teszi teljessé a felületet.

Blue Colibri employer branding, belső és külső HR kommunikációval foglalkozó blog
Kríziskommunikáció és belső kommunikáció blog

0
Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük