A koronavírus fertőzés terjedése miatt járványveszélyre kell felkészülni? Nézzük, mik azok a kérdések (természetesen ezek iparágtól és a tevékenység jellegétől függően változhatnak), melyeket mindenképpen érdemes megválaszolni a pandémiás terv dokumentációjában!

Mi a pandemiás terv?

A pandémiás terv a krízisterv egyik speciális változata. Akkor használjuk, ha pandémiás veszélyhelyzet merül fel. Ezen a linken számos segédanyagot találsz angol nyelven. Szinte biztosan van már számos olyan vállalat Magyarországon is, ahol a koronavírus miatt életbe lépett a terv, valamilyen riasztási fokozat van érvényben.

Hol különösen fontos, hogy legyen intézkedési terv?

Minden olyan intézményben, vállalatnál, ahol egyidejűleg sok ember tartózkodhat egy légtérben, így iskolákban, egészségügyi, kulturális intézményekben, termelő és szolgáltató, közlekedési vállalatoknál, de akár bevásárló központokban is.

Mit kell rögzíteni a pandémiás tervben?

A munkavállalók és a munkavállalókkal érintkező vásárlók, látogatók stb. egészségmegőrzésével kapcsolatos intézkedéseket kell leírni, illetve végig kell gondolni, mit teszünk/tehetünk az üzletmenetfolytonosság fenntartása érdekében. A pandémiás terv tehát nem elsősorban kommunikációs feladatokat tartalmaz, de a kommunikáció jelentőségét nem szabad lebecsülni. Az egyértelmű kommunikáció ugyanis rendkívül fontos. Mindig a kollégák iskolázottságához kell igazítani a mondandót.

Nézzük meg az induló kérdéseket!

Sok fontos kérdés a belső kommunikáció témakörébe tartozik. A legfontosabb belső kommunikációs elvekről Ezzel külön blogposztot találsz Koronavírus  felkészültség belső kommunikációs ellenőrző lista

1. Szabadságról, síelésről, külföldről visszatérő egészséges kollégával mi legyen?
2. Mi legyen azokkal a munkatársakkal, akiknek nincs személyes külföldi utazási előzményük, de találkoztak olyan területről érkező turistával/ családtaggal/baráttal, ahol jelenleg karantén van?
3. Mi történjen, ha a munkahelyén, vagy kiküldetésben valaki lebetegszik?
4. Mi legyen akkor, ha a veszély miatt fertőtlenítést rendelnek el a hatóságok, hogyan lehet megszervezni a kollégák, beszállítók, partnerek, vásárlók tájékoztatását?
5. Mi történik akkor, ha karantént rendelnek el (műszakban lévő munkavállalók, pihenőidőn lévő munkavállalók, szabadságon lévő munkavállalók)?
6. Van-e olyan közelgő üzleti út, nagyrendezvény, aminek megtartását mérlegelni/halasztani/ törölni kell?
7. Milyen kommunikációs csatornán tudjuk folyamatosan tájékoztatni a kollégákat? Kialakítottunk-e riasztási láncot, különös tekintettel a helyettesítésre?
8. Távolról milyen munkavégzési lehetőségek vannak? Ki rendelheti el az otthonról történő munkavégzést? A távoli munkavégzés informatikai háttere biztosított-e?
9. Rendelkezésre állnak-e minden munkatársra kiterjedően a védőfelszerelések?
10. Megkaptak-e a kollégák minden információt ahhoz, hogy tisztában legyenek a prevencióval, védekezéssel pl. kézmosás jelentőségével?

A listát bővíteni fogom az következő napokban, érdemes visszalátogatni később!

0
Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük