Az Evolution Konferencia kríziskommunikációs termében Céged 12 gyenge pontja. Mérd fel, hogy hol vagy gyenge!  címmel tarthattam előadást.

Mindig nagy megtiszteltetés, ha felkérnek egy előadás megtartására, de Csermely Ákos konferenciái különlegesek számomra. Ezek közül is az Evolution különösen közel van a szívemhez, hiszen a konferencia indulása óta visszajárok erre a kétnapos rendezvényre. Sokszor résztvevőként, de immár kétszer előadó lehettem. Az Evolutionnal indul számomra a konferenciaszezon. Ahogyan Csermely Ákos meghatározza a témákat, egészen biztos lehetek benne, hogy ezekre érdemes odafigyelni, mert ezzel kapcsolatban fognak kérdezni az ügyfelek, ezek lesznek azok a meghatározó topicok, amik foglalkoztatni fogják a szakmát.

Az előadás koncepciója

A célom az volt, hogy egész évre muníciót adjak a kollégáknak a lehetséges krízishelyzetekre való felkészüléshez. Ehhez a 2018-as krízis toplistákat néztem át, vagyis azokat a gyűjtéseket, amelyeket a 2018-as TOP kríziskommunikációs helyzetekként azonosított az angol nyelvű szaksajtó. 6 különböző listán 64 esetpéldát dolgoztak fel 2018. december vége és 2019. januárja közötti cikkekben. A források Ashley McCown, Kara Alaimo, Jeremy Story anyagai mellett a Prmoment.com, a Ragan+PRDaily.com és a Holmes Report gyűjtései voltak. A listák számos átfedés mellett igazi kuriózumokat is tartalmaztak számomra, amelyekkel valahogy az év során nem is találkoztam. Csupán egyetlen közös elem volt valamennyi listán, a Facebook Cambridge Analytica botránya és egyéb, főképp adatvédelemhez, adatkezeléshez kapcsolódó ügyei, melyek az egész 2018-as évet végigkísérték (a Facebook-botránysorozatról és a 2019-es várható trendekről a XXIV. Kríziskommunikáció Meetup -esten foglalkoztunk részletesen).

A legfontosabb megállapítások

Arra voltam kíváncsi, milyen krízistípusok fordulhatnak elő, amelyek valóban kommunikációs nehézséget okoztak és reputációs kárt eredményeztek. A fő kérdés a gyűjtőmunka során az volt: kirajzolódik-e akár néhány, akár éppen 12 belső gyengeség. És igen, végül sikerült 12 különböző belső gyengeséget azonosítani az ismétlődések alapján.
Méghozzá a következőket:
Adatokkal kapcsolatos visszaélések
Átgondolatlan marketing üzenetek
Rasszizmus
Kirekesztés
Normasértés
Elátási lánc hibája
Szivárogtatás
Vállalati kultúra gyengeségei
#metoo
Termékmegnemfelelőség
Öngyilkos kihívások
Vétlen vádak

Az előadásomban a fenti belső gyengeségek közül részletesebben az átgondolatlan marketing üzenetekrőll, a normasértésről, a vállalati kultúra gyengeségeiről, valamint a #metoo mellett az öngyilkos kihívásokról beszéltem.

Kövesd a blog szekciót, hiszen ezekről a témákról, konkrét esetpéldákkal fogok írni 2019-ben!

Fotó: Az Evolution Konferencia hivatalos fotója, a képen a Fehér terem a szekció indulásakor