Az élő bejelentkezésnek mindig van egy sajátos íze, nem hiába imádják a Facebookon és a Youtube-on ezt a műfajt. A hagyományos, lineáris TV-adások műsorfolyamát is gyakorta színesíti ez. Tele az internet vicces bakikkal, elrontott, vagy éppen túl megrendezett élő bejelentkezéssel. Mert az élőzésnek pont a spontaneitás a lényege. Ha még van, aki emlékszik Bencze Péter bajai halászlé fesztiválos élőjére, annak nem is kell tovább magyaráznom, mennyire benne van a lehetőség a “bármire” is.

A Mokkában rendszeresek az élő bejelentkezések, ebben semmi különös nincs. A riporter is ismerős lehet a fanatikus Mokkázók számára. A január 25-ei diósjenői élő azonban a Hír TV Panaszkönyv című műsorát megszégyenítő részletességgel mutatta be az Oszter -család kálváriáját, a három hónap fagyoskodás, a napi többórás fűtési teendők, a zongorázásra alkalmatlan hőmérséklet ecsetelésével.

Panaszbejelentés élőben

Az Oszter -villából bejelentkező Mokka- riportban egy cég neve hangsúlyosan szerepelt a riportban. Míg egy-egy CSR kampánynál, jó kezdeményzésnél kínosan ügyelnek rá a riporterek, hogy még véletlenül se említsenek meg az interjúalanyok egy-egy márkanevet, itt többször is megjelent egy jóhírű kazángyártó cég neve. Ráadásul kifejezetten negatív kontextusban.

Valóban, meglévő tendencia és egyre többször fordul elő, hogy nem a cég dedikált vonalán, ügyfélszolgálatához érkezik egy-egy vásárlói panasz. Valahol beszélnek a cég termékéről, szolgáltatásáról, amiről csak közvetve, vagy későn, vagy nem is értesül a cég. Fogjuk fel úgy, itt ez történt. Messzemenőkig etikátlannak és egyoldalúnak tartom, hogy a néven nevezett cég számára nem biztosítottak reagálást. Sajnos  a riporternek sem jutott az az egyszerű kérdés az eszébe, hogy: Tessék mondani művész úr, felvették a kapcsolatot ezzel a céggel? Mondtak ők valamit erre a problémára? 

Aránytévesztés: mi számít fagyoskodásnak?

A riport elsőként azért nem süllyedt el a reggeli műsorok zaccában, mert a comment.com remek összefoglalójára reflektálva egy nappal korábban több újság is (itt  például) foglalkozott azzal a sajnálatos esettel, hogy a Bosnyák téren megfagyott éjszaka egy ember. A még zongorázni sem lehet – művésznői panasz bizony ennek fényében minimum rosszízű.

Reagál a kazános cég

Másodszor kedden került reflektorfénybe a kazán, amikorra az Immergas cég reagálását hozták le újságok, mely igazán parádésra sikeredett. Azt jótékony homály fedte a cég részéről, vajon mennyit fizetett a művész úr a kazán szakszerű beüzemeléséért (a ripost lehozta, 700 000 Ft-ot)). Mindenesetre a probléma kezeléséért hatalmas elismerés illeti a cég ügyvezetőjét. Azt csinálták és csak addig mentek el, ameddig az ő kompetenciájuk kiterjed. Felhasználták a saját márkájuk erősítésére ezt a negatív sztorit, edukálták az embereket arra, hogy szakszervíz üzemelje be a készülékeket.

Nézzük, mi mindent tudtunk meg az Immergas közleményéből, melyet Papp Viktor, a cég ügyvezetője jegyez.  Sajnos a teljeset nem találtam, ha valakinek megvan, tegye fel kérem szépen kommentbe! Minden szava minta lehet ilyen helyzetbe került cégek számára.

Hogyan kell beszerelni a gázkazánt?

“Elsősorban szükségesnek tartom megemlíteni, hogy egy gázüzemű kazán beszerelést Magyarországon csak az erre hivatott szakemberek végezhetik, figyelembe véve az érvényben lévő ide vonatkozó előírásokat, a fűtési rendszer adottságait és az adott gázüzemű berendezés telepítési feltételeit. Minden gázüzemű berendezés, a vonatkozó törvények és rendeletek értelmében, a beszerelés után csak akkor használható, ha azt a gyártó által feljogosított szerviz beüzemeli.”

 Milyen időközönként kell felülvizsgáltatni?

“Köztudott, hogy valamennyi gázkazánt a biztonságos és hibátlan működés érdekében évente legalább egyszer felül kell vizsgáltatni szakszervizzel.”

Hogy került a kazán Oszterék villájába?

“Oszter Sándor üzemeltetésben lévő gázkazánját, mint utólag kiderült, cégünk 2011 októberében értékesítette kereskedelmi partnerünknek, amely azt eladta egy szerelő partnerének vagy egyenesen a fogyasztónak. Az első értékesítés óta eltelt 7 év alatt a kazán hivatalosan, dokumentálhatóan beüzemelésre nem került, azon rendszeres karbantartást az Immergas által feljogosított szakember nem végzett.”

Mi okozta a hibás működést?

“a gázkazán beszerelésének színvonala minősíthetetlen volt, azt olyan alapvető hibákkal végezték el, amelyek szükségszerűen oda vezettek, hogy a fűtési rendszer és ezzel együtt a gázkészülék felmondta a szolgálatot.”  

Az Immergas reagálásának tanulságai

A cég közleményéből kiderült továbbá, hogy kiszálltak a helyszínre és szakembereikkel megjavították azt. Most a kazán működik. Ráadásul felhívták a figyelmet arra, hogy mindenki szakszervízzel dolgoztasson.

Csak így tovább! Szerintem ez egy nagyon szerethető történet! Szépen megmutatja, hogy egy cég, azonnali reagálással, tárgyszerű kommunikációval, a vevő problémájának megoldására koncentrálva jól is ki tud jönni egy reménytelennek tűnő, kínos helyzetből. Óriási elismerés az Immergasnak, hogy mertek és tudtak szakszerűen reagálni az adott ügyfélpanaszra.

0
Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük