Hosszú előkészítés nyomán született meg a Vállalati Kríziskommunikációs Kutatás kérdőíve, melyet összesen 100 magyar tulajdonosi hátterű cég ügyvezetője, tulajdonosa, illetve felsővezetője töltött ki 2015 végén.

A Vállalati Kríziskommunikációs Kutatás 2015 legfontosabb célja, hogy megtudjuk, mennyire beágyazott a magyar cégek kommunikációs mindennapjaiba a kríziskommunikáció, illetve milyen kommunkációs válsághelyzetekkel néztek szembe az elmúlt üzleti években és hogyan próbálták meg megoldani azokat.

Arról már a kutatás tervezésének legelején letettem, hogy maga a kutatás reprezentatív legyen. A mikrovállalkozások, egyéni vállalkozások felmérésére nem törekszünk, inkább minél több érintett, már tapasztalattal, vagy kidolgozott protokollal rendelkező cég véleményét szeretnénk megismerni. A kollégáimmal több lehetséges kommunikációs csatornát igyekszünk használni, a Facebook-hirdetésektől, az épített címlistán keresztül a személyes lekérdezésig. Előre nehezen tudom megítélni, vajon hány darab, teljesen kitöltött kérdőívet tudunk gyűjteni. Itt a blogon is meg fogom osztani a kérdőívet a kutatás folyamán, leginkább azért, hogy másoknak segítsek a kérdésekkel egy saját kutatás létrehozásában.

A kérdőív összeállításánál leginkább annak megítélése állított kihívás elé, mi az, amire még hajlandó válaszolni egy kutatásban egy kommunikációs vezető/ cégvezető. Egy kommunikációs krízishelyzetben lévő vagy azt átélt cég képviselője vagy rendkívül bizalmatlan és szűkszavú, virágnyelven is csak rébuszokban hajlandó beszélni az Ügyről, vagy pedig túláradóan, és szinte felesleges részletességgel avat be egy kommunikációs helyzet minden fordulatába. Egy -egy válságszituáció szinte minden érintettből érzelmeket vált ki, nehéz tárgyilagosan rátekinteni, akár még évek múltán is.

Fókuszban a kríziskommunikációs gyakorlat

A kutatásban azt igyekeztünk felmérni,  milyen kríziskommunikációs gyakorlatot folytatnak a hazai vállalatok, vállalkozások. Nem törekedtünk, nem törekedhettünk reprezentatív felmérésre. Rengeteg olyan cég létezik ma Magyarországon, akik nem is hallottak nem is szereztek tapasztalatot kríziskommunikációval kapcsolatosan. Mi pedig a meglévő gyakorlat megismerését tartottuk fontosnak. Éppen ezért olyan cégek vezetőit kerestünk meg a kutatásra szóló felhívással,  ahol feltételeztük  az érintettséget.

Kríziskommunikációs kutatási célok

Célunk az volt, jobban megértsük a cégek döntéshozatalát. Milyen kommunikációs felületeken kommunikálnak krízis esetén? Milyen előkészületeket tettek egy következő válsághelyzetre való felkészülés érdekében? Milyen reputációs károkat szenvedtek el korábbi, megtörtént kommunikációs krízishelyzetben? Többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ.

A 100 magyarországi vállalat válaszait összegző kríziskommunikációs kutatás publikus áttekintő elemzését Vas Dóra készítette, a jelentés letölthető pdf formátumban.  A Vállalati Kríziskommunikációs Kutatás 2015 Jordán Mercédesz közreműködése és segítsége nélkül nem valósulhatott volna meg.

Kérjük, adja meg nevét és emailcímét, hogy letölthesse a kutatási jelentést!


Hozzájárulok adataim kezeléséhez!

0
Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük