Ingyenesen elérhetővé tette CHEQ nevű belső kommunikációt segítő chatbot-megoldását a Talk-A-Bot a koronavírus járvány terjedésének időszakában. Deliága Ákossal, a cég ügyvezető igazgatójával beszélgettem a lehetőségről.
Mivel foglalkozik a Talk-A-Bot?
A Talk-A-Bot céget 2016- ban négyen alapítottuk. Szép ütemben fejlődik, ma már TOP magyar vállalatok használják a chatbot megoldásainkat és nemzetközileg is terjeszkedünk. Az ügyfélkommunikációval foglalkozó és marketinges osztályokkal dolgoztunk először, hiszen a chatbotok legtriviálisabb alkalmazása az ügyfélszolgálat automatizálása. Számos olyan chatbotunk működik, amelyik nemcsak kérdésekre tud válaszolni, de akár ügyeket is el tudnak intézni segítségükkel. A chatbotok már a feltett kérdések 90-95%-át meg tudják válaszolni. Bankok, vezető e-commerce cégek és közművek is használják megoldásainkat.
Hogyan merült föl a kríziskommunikációs alkalmazás?
Szerettünk volna chatbot terméket fejleszteni és 2018-ban, az Audi sztrájk idején szembesültünk azzal, hogy a gyár óriásplakátokon kommunikált a fizikai dolgozókkal- egyéb megoldások híján. Meglepődtünk, hogyan lehet az, hogy egy stratégiai iparágban működő cég nem éri le a dolgozókat digitális csatornán? És ahogy elmélyültünk a témában kiderült, hogy olyan megoldásokat használnak a cégek, mint a szólánc, a hirdetőtábla, vagy a kantinban kihelyezett TV. Miközben messengeren, viberen és más azonnali üzenetküldést tehetővé lévő alkalmazásokban a munkatársak egyébként kommunikálnak maguktól is. Számos munkahelyen ugyanis van chat csoport, főnökkel, főnök nélkül. Mi tulajdonképpen ennek a hivatalos, zaj nélküli változatát teremtjük meg a CHEQ segítségével.
Mi a CHEQ?
A CHEQ az egy innovatív és egyszerű megoldás a belső kommunikáció hatékonyabbá tételére. Elsősorban gyártó, termelő cégek számára fejlesztettük, akik felismerik, hogy el kell érniük dolgozóikat valamilyen digitális csatornán keresztül. A cég nevében nyitunk egy chat accountot és testre szabjuk a chatbotot. Bevezetésnél nem kell különösebb erőfeszítés, mivel már számukra ismert kommunikációs platformokba van integrálva (Viber, Microsoft Teams). Természetesen a bevezetési időszakban szakmai segítséget is biztosítunk. Ezt követően tudnak kiküldeni hivatalos információkat a kollégáknak. A CHEQ nem csupán csak egy chat-bot az alkalmazott részére, hanem egy teljes körű, gyors és hatékony, két irányú kommunikációt biztosító online platform. Példaként egyik ügyfelünket említeném: Az Eisberg a koronavírus idején kötelezővé tette munkavállalói között a CHEQ használatát. Itt küldenek ki nekik minden információt a közleményeken keresztül, illetve a munkavállaló is itt tudja bejelenteni, ha bármilyen problémája van.
Hány cég használja most a CHEQ megoldásotokat?
Egy tucatnyi ügyfélnél több tízezer ember használja napi szinten, és büszkeség, hogy kimondottan jók a tapasztalatok. Beigazolódik a sejtésünk, hogy szeretik az emberek. A legutóbbi bevezetés adatait tudom mondani: a dolgozók 80%-a 1 héten belül feliratkozott. Ráadásul ha kiküldenek egy bejelentést, közleményt, akkor átlagosan 3 órán belül eléri az olvasottsági szint a 80%-ot. Ez azt jelenti, hogy a kollégák a legközelebbi szünetben el is olvassák ezeket az információkat. Mi részletes riportot, statisztikát tudunk biztosítani az ügyfeleknek az olvasottságtól. Ha ezt összemérjük egy, a kantinban, vagy a pihenőben kihelyezett plakát észlelési átfutásával, akkor nagyon szép eredményt jelent. A chatbot belső kommunikációs csatornaként kifejezetten hatékony.
Van most egy felajánlásotok, hogy a CHEQ kríziskommunikációs alkalmazását ingyenesen biztosítjátok. Miért?
A koronavírus gazdasági hatása hatalmas, pedig még csak a járvány elején vagyunk. A mi célpiacunkat, a hazai termelő és gyártó vállalatokat a kialakuló válság nagyon komolyan érinti. A Cheq megoldásunk kríziskommunikációs, sztenderdizált változatát online lehet igényelni. Itt számos felmerülő kérdésre is megtalálják az érdeklődők a válaszokat.
Jellemzően 100 fő fölött érdemes használni, olyan cégeknél, ahol klasszikus kommunikációs módszerekkel nagy kihívást jelent a kommunikáció megszervezése a mai felgyorsult világ elvárásaihoz képest. (A belső kommunikáció fontosságáról olvashatsz a Koronavírus felkészültség belső kommunikáció ellenőrző lista című blogcikkben.)
Mik a tapasztalaitok, élnek a magyar cégek a lehetőséggel?
A sajtóban sok helyen megjelent a felhívásunk és minden nap érkeznek igények. Nemcsak kisebb, de nagyobb cégek is elkezdték használni, mert felismerik, hogy sokat gyorsít a kommunikáción.
Milyen szintű informatikai/közösségi média tudás szükséges a chatbot „beüzemeléséhez”?
Erőforrásigénye minimális. Azt tapasztaljuk, hogy jellemzően 12 órán belül be tudjuk vezetni, ha együtt tudunk működni azokkal az osztályokkal, akikkel kell. A legnagyobb kihívás a jogi megfelelőség, mert erre rendkívül nagy hangsúlyt helyezünk és a partnereinknél is elvárás, hogy a személyes adatok védelmét biztosítsuk. A GDPR-nek megfelelő adatfeldolgozói szerződést kötünk, tulajdonképpen ez a legidőigényesebb szakasz. Ha ez megtörténik, szinte azonnal használható, hiszen semmilyen IT integrációt nem igényel. Előzetesen egy demo változat is kipróbálható. A chatbot használatához dokumentációt is biztosítunk, ami nagyon gyorsan adaptálható. Fontos előnye még a megoldásnak, hogy a végfelhasználó kollégáknak nem szükséges oktatást tartani, hiszen szinte mindenki tud chatelni. A rendszer nagyon intuitív.