Sajtólista egyszerűen kell. Ez nem kérdés. A tartalommarketing előretörésének hatására egyes cégek kommunikációs osztályai is elkezdtek szerkesztőségként működni: sok vállalatnál éppen tehetséges újságírók támogatásával születnek a jobbnál jobb anyagok. Ezeket aztán a cég direkt kommunikációs csatornáin, hírlevelein keresztül juttatják el a vásárlóknak, az érdeklődőknek.

Sajtókapcsolatokra azonban szükség van továbbra is, sőt, mintha egyre fontosabb lenne a névtelen források és álhírek világában az, hogy valóban megbízható, cégünktől független forrásból is tájékozódni lehessen. A krízishelyzetekben különösen felértékelődnek ezek a források, így a lehetséges kontaktokat tartalmazó sajtólista aranyat ér. (A krízishelyzetre való felkészülés fontosságáról már írtam a blogban.)

A sajtókapcsolatok kiépítése hosszadalmas folyamat, sok utánajárás, telefonálás, találkozás, levélváltás nyomán lehetséges. Ezt a folyamatot nem lehet megspórolni, átugrani. Működő kapcsolatokat mindenki akar, de ezek felépítésével és a kapcsolatok ápolásával mintha már nyűg lenne foglalkozni.

Minden sajtómunka alapja a sajtólista építése. Ennek elkezdése egyszerű, semmi más nem kell hozzá, mint egy táblázat és egy böngésző. És rengeteg idő, ami pont krízishelyzetben hiányzik. Akkor, amikor a legnagyobb szükség van a friss listára.