A Krízistérkép 2019 -es kiadványa volt az egyik fő témája a 28. Kríziskommunikáció Meetup szakmai estnek. Az online meetup nyitóbeszédét Bőhm Kornél, az Impact Works partnere, a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) kríziskommunikációs tagozatának alapítója tartotta. Kornél fő szakterületei a kríziskommunikáció, hírnévmenedzsment, személyes márkaépítés és a munkáltatói márkaépítés. Rendszeresen publikál, népszerű kríziskommunikációs szakblogot is vezet gyakori előadója konferenciáknak, szakmai workshopoknak. Kríziskommunikációs témában írt könyve, a „Sem megerősíteni, sem cáfolni” 2018-ban jelent meg a HVG Könyvek gondozásában.

Megmutatni a kríziskommunikációt, mint szakterületet

Ez volt a legfontosabb törekvése Bőhm Kornélnak, amikor 2015-ben belevágott a Krízistérkép összeállításának előkészítésébe. A kríziskommunikáció célja mindig is a reputáció megvédése, a hírnév sérülésének csökkentése voltak. Míg a fundamentumok nem változnak az idővel, addig az eszközök gyorsan változnak. Éppen ezért tartotta fontosnak, hogy trendeket vizsgáljon, milyen folyamatok meghatározóak a szakmában. A nemzetközi szakirodalomban talált rá tanulságos krízisösszefoglalókra, amiket érdemesnek tartott adaptálni Magyarországra. További szándék volt, hogy az MPRSZ által alapított Kríziskommunikációs Tagozat meg tudja magát mutatni, beszélni lehessen a kiadvány kapcsán a kríziskommunikáció aktuális kérdéseiről.

Ezt adta a szakmának a Krízistérkép

A 2016-as, majd 2017-es, 2018-as és 2019-es év összegzésével új fórumot teremtett a tagozat. Szakmabeliek és a potenciális megrendelők számára is friss, primér kutatással ismertetjük és mutatjuk meg a szakterületünket -hangsúlyozta Bőhm Kornél. Az, hogy valóban fontos kiadvánnyá nőtte ki magát a Krízistérkép, mi sem mutatja jobban, hogy minden évben jönnek megkeresések helyreigazítási kérések a kiemelt példákkal, megállapításokkal kapcsolatban.

A 2020-as évről szóló Krízistérkép létrehozásával kapcsolatosan Bőhm Kornél elmondta: már most látszik, hogy a meglévő és évek óta bevált szakmai módszertannal ez az év a koronavírus járvány miatt nehezen lesz elemezhető. A járványhelyzet ugyanis számos olyan krízishelyzetet eredményezett, ami enélkül nem következett volna be. Például a Hertz autókölcsönző, vagy a Robinson Tours minapi csődjének besorolásával kapcsolatban átfogó, módszertani újítás szükséges, hiszen mindkét, nagy múltú vállalat pénzügyi nehézségeihez és csődjéhez a koronavírus járvány miatti, szinte tervezhetetlen gazdasági hatások vezettek.