A Kríziskommunikáció Meetup-sorozat eklektikusságához méltóan a 21. esten sem unatkoztunk. A Hallgatni arany című estünkön az UP Centerben gyűlt össze a csoport. A bevezető gondolatokat Szabóné Princz Katalin (webmuhely.hu)  programtervező matematikus, mediátortól kaptuk. A hallgatást nem tanuljuk, miközben elemi szükség van arra, hogy képesek legyünk értőn meghallgatni a másikat. Példaként a panaszok jéghegy-modelljét hozta: a kimondott panasz csak a jéghegy csúcsa, a valódi elvárások, védekező mechanizmusok, korábbi elfojtott konfliktusok is ott lapulnak a mélyben. Ha folyamatosan kérdezünk a panaszostól, mindig a tárgynál maradva, sürgetve őt, akkor ezek az egyébként kulcsfontosságú információk elő sem kerülhetnek. Kata két érdekes olvasmányt is ajánlott a figyelmünkbe. Erin McCoy Alarcon az aktív hallgatás tanulhatóságáról szóló cikkét és Tompa Andreával, az idei Libri-díjas szerzővel a 24.hu-n készített interjút (Jobban tennénk ha néha kussban maradnánk).

Social listening a reputáció védelmében

Ezt követően Tóth Marcell Tamás, a Neticle munkatársa arról beszélt, hogy a social listening milyen támogatást ad nekünk egy kríziskommunikációs helyzetben. Hogyan hallgassunk a weben? – Kríziskommunikáció webes visszhangokra építve című előadásában egy sportszeráruház menedzsmentjéhez kötődő, gyorsan fellobbanó érdeklődéshez kapcsolódó tanulságokat mutatta be. A Neticle megoldását használva többek között gyorsan beazonosítható váltak a trollok is.

Németh Szilvia, a belfry.IO, CEO-ja Hallgass és csak aztán hallgass! előadásában arról beszélt, hogyan tudja egy márkaoldal kommentszekcióját “tisztán” tartani az admin. A betört ablak elvről, a kommentcunamik káros hatásán át a káromkodásszűrők hatékonyságáról rengeteg újdonságot hallhattunk erről a területről. Szilvi megfogalmazásában a kommentelők egy-egy márka közösségi immunrendszerét jelentik, így folyamatosan erősíteni kell és támogatni. Ha a belfry.IO támogatási lehetőségeivel szívesen megismerkednél, írj Szilvinek az info@belfry.io címre, a meetupunkra hivatkozva és ajándékként ingyenes hozzáférést biztosítanak a felülethez, hogy kipróbáld, mennyire ügyes a nyelvészek közreműködésével kifejlesztett kulcsszavas szűrőjük.

Öltözködésünkkel is hallgathatunk

Lacfi Ági, üzleti öltözködési és stílustanácsadó Érzelmek kifejezése krízishelyzetben: ruha, kiegészítők. Akár hallgatni is tudunk a ruházatunkkal? című előadásából kiderült, miért választanak a hölgyek rózsaszín inget szívük választottjának (és az is, miért félnek ezt hordani a férfiak). Megtudtuk, mely színekkel lehet hallgatni, miért viselhetett zöld színű ruhát Bártfai-Mager Andrea, az új kormány nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli minisztere beiktatásán, vagy mit üzen miniszterelnökünk gyakran hordott lila színű nyakkendője. Ági számos stílustippet megoszt a Facebook-on és a Linkedinen, érdemes követni!

Bőhm Kornél új kríziskommunikációs könyvét mutatta be

Bőhm Kornél, a Spindoc Kommunikációs Hálózatának vezetője, az MPRSZ Kríziskommunikációs tagozatának elnöke mutatta be Sem megerősíteni, sem cáfolni… (HVG Kiadó, 2018) című kötetét. Az információk elhallgatásával, a rosszkor való megszólalással és a hallgatáshoz kapcsolódó apró kommunikációs krízishelyzetetekről szóló történetek mellett hallhattunk a könyv egyik vezérfonaláról is. Kornél kiemelte, hogy a könyvben az üzleti krízishelyzetekről szóló példák mellett a mindennapokból vett tanulságos sztorikat is bemutat.

Az est záróakkordjaként Vas Dóra vezetésével egy válást bejelentő nyilatkozatot elemeztünk: végigmentünk a kommunikációs paneleken. Laura Wasser amerikai sztár válóperes ügyvéd praktikáit megismerve megtudhattunk, ahhoz, hogy ne sérüljön a sztárok reputációja, gondosan megtervezett és időzített válóperre van szükség.

Ui. Köszönöm azoknak, akik érdeklődtek a könyvem iránt. Aki a Neticle vagy a Belfry.IO előadása nyomán mélyebben megismerkedne a social media korának leggyakoribb kommunikációs krízishelyzeteivel, az megrendelheti itt.