Krízistérkép kutatást készítettek az MPRSZ Kríziskommunikációs Tagozatának szakemberei 2019 legfontosabb krízistrendjeivel. Az MPRSZ gondozásában összeállított kiadvány főszerkesztője Pintér Dániel Gergő, a kríziskommunikációs tagozat elnöke, társszerzői Horváth Mónika, Bőhm Kornél és Vas Dóra voltak.

353 krízishelyzet került beazonosításra

A Krízistérkép 2019 kutatásban 353 tavalyi krízishelyzetet azonosítottak és jellemeztek a szerzők. Ez 27 százalékkal több, mint tavaly. A 2018-as évhez hasonlóan a közélet élte meg a legtöbb válságot – az alapminta közel 38 százalékát. A szektorok közül az állami tulajdonú cégek ügyei érnek el legnagyobb arányt (47%), melyet a nyereségorientált szervezetek követtek (42%). Ahogy 2016-2018 között, 2019-ben is a nonprofit szektor volt a legkevésbé érintett ( mindössze 3%).

A magyarországi krízisek kiváltó okai közül a balesetek megőrizték elsőségüket, a második helyre azonban a 2018-ban tapasztaltaktól eltérően az érdekgazdák kifogásai kerültek a bűncselekmények helyett. A dobogó harmadik helyén továbbra is a szervezeti félrekezelések, hibás belső folyamatok nyomán kialakult helyzetek (mismanagement) szerepelnek.

Kiemelt krízishelyzetek

A Krízistérkép minden évben kiemelt esetek bemutatásával igyekszik bemutatni a trendeket, tanulságos megoldásokat. A 2019-es évet meghatározó krízisek közül a Gundel Étterem által üzemeltetett miniszterelnöki menza árképzése nyomán kialakult válság; a Neckermann utazási iroda válságkezelése; a Mátrai Erőmű környezetszennyező tevékenysége; a Telekom „Bocsi Anyu!”- elnevezésű Anyák napi kampánya; az emberéleteket követelő Hableány-katasztrófa; a CIB Bank informatikai leállása; a Jahn Ferenc Dél-pesti kórházban tapasztalható orvoshiány; a CBA szexista reklámja; valamint a Katona József színházat érintő zaklatási ügy került ez elemzett esetek közé.

A kutatás letölthető az MPRSZ honlapjáról itt

A Krízistérkép kutatás szerzői

Dr. Pintér Dániel Gergő; PR-stratéga és válságmenedzsment szakértő; a Media 2.0 Communications alapítója, az MPRSZ elnökségi tagja és a Kríziskommunikációs tagozat vezetője, a METU és az IMEC oktatója.

Bőhm Kornél; kommunikációs szakértő, az Impact Works partnere, az MPRSZ Kríziskommunikációs tagozatának alapítója. A “Sem megerősíteni, sem cáfolni…” (HVG Könyvek) kríziskommunikációs szakkönyv szerzője.

Horváth Mónika: kommunikációs tanácsadó, szakterületei: gazdasági témák kommunikációja, intézményi kommunikáció, belső kommunikáció.

Vas Dóra; a MatrixPR kríziskommunikációs szaktanácsadója, az MPRSZ Etikai Bizottságának elnöke, a Kríziskommunikáció Meetup sorozat alapítója és az Ügyfélpanasz 2.0 című könyv szerzője.

A kiadvány tördelő-szerkesztéséért, vizuális gondozásáért Redl Zsófia, a Doppio Creative ügyvezetője felelt.

 

0
Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük