Influencer mint veszélyforrás címmel tartottam előadást a MediapiacON konferencián. Az influencermarketing kríziskommunikációs vonatkozásairól.

Az infleuncer marketing kríziskommunikációs vonatkozásainak vizsgálata nagyon fejletlen, nincsenek még nemzetközi viszonylatban sem tudományos igényű feldolgozásai, adatsorai. Ez talán nem is furcsa, hiszen mindössze egy 2-3 éve berobbant kommunikációs területről beszélünk. Ennek ellenére rendkívül fontos, hog beszéljünk a témáról, mert valahogy mindenki érzi, tapasztalja, hogy az infleuncer marketing krízisérzékenyebb kommunikációs terület, mint például egy logó, vagy csomagolás design projekt.

A Tribe előrejelzése szerint 2019-ben növekednek az influencer marketingre dedikált büdzsék. Egyre mérhetőbbé válik a hatékonysága, a technikai eszközök fejlődésével pedig kreatívabb és egyedibb tartalom soha nem volt ilyen olcsó, mint most. Az Instagram vált az eslődleges influencer marketing terepnek, ide összpontosul a költések nagy része. A vállalatok 93%-a használja 2019-ben az Instgramot, 2019. első félévében. Az előző negyedévhez képest 60%-kal nőtt az Insta-sztorik használata a kampányokban, elkészülnek az alkotói fiókok —tehát iszonyatos pörgés van ebben. még mindig óriási felfutásban van az influencer marketing, miközben nagyon veszélyes terep lehet a márkáknak. Az előadásomban 5 különböző, az influencer marketing projektekre jellemző lehetséges válsághelyzetet mutattam be, esetpéldákkal alátámasztottan, illetve javaslatokat tettem ezen helyzetek kezelésére vonatkozóan.

Az esetpéldák között Paul Loganről, PewDiePie-ról, a YouTube-ról és a Fyre Fesztiválról beszéltem részletesen. A legnagyobb érdeklődést azonban nem ezek a nagy ügyek váltották ki hallgatóságban, hanem @Elaine-Jasmine fordulatokban bővelkedő, mégis szinte hétköznapi esete egy ékszerkereskedővel.