Influencer mint veszélyforrás címmel tartott Vas Dóra előadást a 2019-as MediapiacON konferencián. Az influencermarketing kríziskommunikációs vonatkozásairól volt szó.

Az influencer marketing kríziskommunikációs vonatkozásai

A terület kríziskommunikációs vonatkozású vizsgálata nagyon fejletlen, nincsenek még nemzetközi viszonylatban sem tudományos igényű feldolgozásai, adatsorai. Ez talán nem is furcsa, hiszen mindössze egy 2-3 éve berobbant kommunikációs területről beszélünk. Ennek ellenére rendkívül fontos, hog beszéljünk a témáról, mert valahogy mindenki érzi, tapasztalja, hogy az infleuncer marketing krízisérzékenyebb kommunikációs terület, mint például egy logó, vagy csomagolás design projekt.

A Tribe előrejelzése szerint 2019-ben növekednek az influencer marketingre dedikált büdzsék. Egyre mérhetőbbé válik az influencer marketing hatékonysága, a technikai eszközök fejlődésével pedig kreatívabb és egyedibb tartalom soha nem volt ilyen olcsó, mint most. Az Instagram lett az eslődleges influencer marketing terep, ide összpontosul a költések nagy része. A vállalatok 93%-a használja 2019-ben az Instgramot. Az előző negyedévhez képest 60%-kal nőtt az Insta-sztorik használata a kampányokban, elkészülnek az alkotói fiókok —tehát iszonyatos pörgés van ebben. Még mindig óriási felfutásban van az influencer marketing, miközben nagyon veszélyes terep lehet a márkáknak. Az előadásban 5 különböző, az influencer marketing projektekre jellemző lehetséges válsághelyzet került bemutatásra, esetpéldákkal alátámasztottan, illetve javaslatok is elhangzottak 1-1 krízishelyzet kezelésére vonatkozóan.

Milyen esetpéldáknak érdemes utánanézni?

Az esetpéldák között Paul Loganről, PewDiePie-ról, a YouTube-ról és a Fyre Fesztiválról érdemes utánanézni részletesen. A legnagyobb érdeklődést azonban nem ezek a nagy ügyek váltották ki hallgatóságban, hanem @Elaine-Jasmine fordulatokban bővelkedő, mégis szinte hétköznapi esete egy ékszerkereskedővel.