A vásárlói viselkedés új trendjeiről beszélgethettem Koós Annával a penzcentrum.hu jóvoltából. A világjárvány ugyanis jócskán felforgatta a vásárlási szokásokat is. A penzcentrum.hu újságírója fontos felvetésekkel keresett meg, melyek mind-mind azonos gyökérkérdéshez kapcsolódtak: milyen új jelenségek figyelhetők meg a vásárlások terén, és vajon a világjárvány által hozott új vásárlói szokások mennyire lesznek tartósak?

A digitális gyorsulást mindannyian átéltük 2020-ban. A kiskereskedelmi és sebkereskedő cégek mellett, a bankok, a telco is gyorsan alkalmazkodott a fekete hattyúként feltűnő világjárványhoz.
Hogy milyen gyors volt a digitális áttérés, arra a McKinsey Hogyan változtatta meg a COVID a vásárlói viselkedést című tanulmánya enged bepillantást. Egyik napról a másikra képesek voltunk a megszokott napi bevásárlások helyett online megrendelni az élelmiszereket, ahelyett, hogy boltba mentünk volna. Az orvosi viziteket felváltotta a telefonos egyeztetés, a kardióedzések helyszíne pedig a nappalink lett az edzőterem helyett. A digitálisra történő átállás üteme korábban elképzelhetetlen mértékben felgyorsult.

Infografika forrása: McKinsey
A vásárlói visszajelzésekkel, új vásárlási szokásainkkal kapcsolatos kérdésekkel foglalkozó teljes penzcentrum.hu interjú itt elérhető.
A fotókat Ancsin Gábor készítette.
