Kríziskommunikáció alapjai tréning

Kríziskommunikáció alapjai tréning a legalapvetőbb válságkommunikációs ismeretekről. Sok-sok magyar esetpélda, közvetlen, gyakorlati tudás.

Egy izgalmas délelőtt, ahol tapasztalt szakember adja át tudása legjavát. 

 

Egy terméket, szolgáltatást a cég konkurense nyilvánosan támad.

Félinformációkra alapozottan rossz hírét keltik egy cégnek.

Trollok zaklatják a rajongókat.

Egy munkatárs titkokat szivárogtat egy újságírónak.

Bármennyire extrémnek tűnnek a fenti esetek,  ezek a kommunikációs helyzetek bizony előfordulnak magyar cégeknél, függetlenül attól, hogy beszélnek-e róla, vagy sem.

Ezekben a speciális kommunikációs helyzetekben speciális, kríziskommunikációs ismeretekre van szükség ahhoz, hogy a lehető leggyorsabban megoldjuk a válsághelyzetet.


3+1 érv, amiért el kell jönnöd a tréningre

1. A kríziskommunikációt sokak szerint könyvekből nem lehet tanulni, 100% gyakorlat. Hogy kamerák kereszttüzében miként fogsz viselkedni, hogyan tudod kivédeni egy jól felkészült újságíró kellemetlen kérdéseit, melyek azok a mondatok, amiket még elfogad a cégjogász, mégsem a jogszabályban rögzített szakzsargont írod le a sajtóközleményben– igen, ezek olyan helyzetek, amikor egyedül vagy. Rémesen egyedül. Azt tudom Neked megmutatni a tréningen, hogy hogyan tudsz felkészülni ezekre a helyzetekre. Helytállni neked kell. De garantáltan fogsz kapni olyan bevált tippeket, amik nyomás alatt is eszedbe jutnak.

2. A krízis nagyon stresszes. Mindenki ideges, még a kötélidegekkel bíró kollégák számára is kihívás. Van, aki kiabál, sír, hisztizik, lefagy. Olyan emberek is, akik normál üzleti szituációban kibillenthetetlenek lelki egyensúlyukból. Ha csak egy picit többet tudsz a kríziskommunikációról, lehet, hogy Te képes vagy úrrá lenni a káoszon (legalábbis nem növeled).

3. Ha nem jössz el, lemaradsz. Ilyen tréning nem jön veled szembe a hírfolyamodban minden nap.

+1. Kipróbálhatod magad különböző helyzetekben. Elmondhatod a saját tapasztalataidat. Felteheted a Téged nyomasztó kérdéseket.

 

MÓDSZERTAN

A kríziskommunikáció alapjai tréning legfontosabb célja, hogy a kríziskommunikáció alapjainak bemutatásával segítsem a résztvevőket. Példák és gyakorlatok segítségével megmagyarázom el a kríziskommunikáció legalapvetőbb szabályait, a kríziskommunikáció alapelveit és a legfontosabb kríziskezelési kommunikációs ismereteket is igyekszem átadni.

A tréning célja olyan tudás, ismeret és tapasztalat átadása, mellyel a résztvevők önállóan is képesek felmérni a krízishelyzeteket és résztvenni  kríziskommunikációs helyzetek megoldásában. Emellett megtanulják, mit kell tenni és mit nem szabad tenni a krízis megoldása érdekében.

 

Vas Dóra, kríziskommunikációs szaktanácsadó 

2000 óta foglalkozik online kommunikációval, elsősorban kis-és középvállalkozások számára készít márkaépítési stratégiákat, pr kampányokat. 2008-tól résztvevője kríziskommunikációs projekteknek. 2013 óta szervezője a Kríziskommunikáció Meetup-sorozatnak. Blogjában kényes kommunikációs projekteket dolgoz fel.

Mottója: A kríziskommunikáció igazi extrém sport: stressz, veszély, kockázat. Ha csinálsz valamit, elronthatod, ha nem csinálsz semmit, biztos a kudarc.

IDŐPONT ÉS HELYSZÍN

Időpont: nincs meghirdetve új időpont

Helyszín:  MatrixPR tréningműhely, 1117 Budapest, Budafoki út 83/A III/15.

A díj tartalmazza a workshop diáit és a frissítőket.


PROGRAM

8.45 – 09.00 Regisztráció, érkezés

09.00 – 10.00 Hétköznapi krízisek kezelése (dühös ügyfél, termékminőség, adatszivárgás)

10.00 -11.00  Rágalmazás, lejáratás, konkurenciatámadás kezelése (a kríziskommunikáció 4 alapelve)

11.00 -11.15   Kávészünet

11.15 – 12.15  Válságterv, válságkommunikációs terv. Miben segít és miben nem?

12.15 -13.15   Mit tegyél és mit ne tegyél krízishelyzetben: a legfontosabb teendők a nyilvánosság kezelésére

Utána   Beszélgetés, kérdés-válaszok egyénileg

Versenytárs, rosszakaró ismerős, féltékeny üzlettárs vagy kirúgott alkalmazott is állhat egy-egy krízishelyzet mögött. Egyre váratlanabb krízishelyzetek okoznak fejtörést a vállalatoknak. Előfordulhat, hogy a hitelesség megőrzéséhez a nyilvánosság előtt is meg kell szólalnia a cégnek. A tréningen változatos üzleti krízishelyzetek bemutatásán keresztül szemléltetjük a megfontosabb teendőket és gyakorlati tippeket.


JELENTKEZÉS