Az MPRSZ Kríziskommunikációs Tagozatának 10. születésnapi ünnepségén rendeztük meg 30. estünket. A kríziskommunikációhoz szükséges készségek mellett a felkészülés nehézségéről, a végbement változásokról és a jövőbeli kihívásokról egyaránt szó esett.

A 10 történet a kríziskommunikációról – panelbeszélgetésen Bede Márta, ügyvezető, WELL PR Agency, Rózsa Iván, vezérigazgató-helyettes, Uniomedia, Tornóczky Gabriella, Külső és belső kommunikációs vezető, Egis Gyógyszergyár Zrt., Valentínyi Katalin, Vállalati kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezérigazgató-helyettes, Budapest Airport Zrt. vett részt. Moderátori szerepkörben Bánki András, vezető tanácsadó, Noguchi vezette a beszélgetést.

A panel résztvevői egyetértettek abban, hogy hatását és lefutását tekintve is kiemelkedik az elmúlt 10 év krízishelyzetei közül a COVID-19 pandémia. A koronavírus járvány évekig tematizálta nemcsak a teljes magyar vállalati kommunikációt, de tágabban meghatározta mindennapjainkat is. Ugyanilyen nehéz és emberileg is megrendítő volt a háború kitörése például a reptér számára. A légiközeledés mindennapi működésébe is hatalmas változást hozott, miközben nagyon közel hozta a háború valóságát a menekülők tömeges megjelenése 2021 februárjában.

Az elmúlt évtized sajátossága, hogy egyre gyorsabbá vált a kommunikáció és ezáltal az egy-egy krízishelyzetre történő reagálás időhorizontja is  gyorsult. Van, amikor szinte egy-egy óra áll csak rendelkezésre ahhoz, hogy felmérjék az adott helyzetet és reagáljanak is rá. Ahhoz, hogy eredményes legyen a kríziskommunikáció, higgadtságra és remek teammunkára van szükség.

A legnagyobb kihívások között a résztvevők az influencerek kezelését említették. A kommunikációs platformok átláthatatlansága, a számos közösségi felület áttekintése komoly kihívás elé állítja, szektortól függetlenül a vállalatokat és a kommunikációs ügynökségeket is.

Ezt követően Vas Dóra, a Kríziskommunikációs Tagozat elnöke elismerő oklevelet adott át Rácz Gábornak, Bőhm Kornélnak és dr. Pintér Dániel Gergőnek. A három szakember a tagozatért, tágabban a teljes magyar kríziskommunikációs szakma népszerűsítéséért végzett munkájával járult hozzá a szakterület elismertetéséhez.

Fotók: Magyar Public Relations Szövetség