A jó sajtóközlemény 5 trükkje néhány nagyon fontos szempontra hívja fel a figyelmet. A közlemény szerkesztése során ugyanis számos szabályt kell betartani.

A pr – szakemberek gyakran foglalkoznak sajtóközlemény-írással, a műfajnak jól körbehatárolt szabályai vannak, ennek ellenére  nem könnyű feladat az igazán jó sajtóközlemény megírása.

a jó sajtóközleményhez jó történet kell 

A szerkesztőségek rengeteg közleményt kapnak. Különböző felmérések igazolják, illetve bármelyik szerkesztő, vagy újságíró levelesládájába belenézve, random időintervallumban, találni fogunk minimum 1-5 még olvasatlan közleményt. Egy-egy  sajtóközleménnyel akkor foglalkoznak érdemben, ha az érdekes, érthető, ha egy jó sztori van benne. Mindenképpen érdemes végiggondolni, mi az, ami egy kívülállónak hasznos, új, vagy érdekes információ az összeállított anyagban!

Rövid. Mondatokat. Írjunk. 

A hosszadalmas mondatkígyókkal és unalmas, hosszas idézetekkel tűzdelt sajtóközleményeket  maximum 1 bekezdésbe való beleolvasást követően rögtön a kukába kerülnek. A mondatkígyókat át kell fogalmazni, hogy rövidebb mondatokba rendezzük a mondandót. Az újságírás nyelvezete ugyanis az egyszerű, köznapibb szövegezést igényli. Kerüljük az idegen szavakat, szaknyelvi kifejezéseket, idézetet pedig csak akkor és csak azt tegyünk a közleménybe, ami érdemi kiegészítést, megerősítést ad a közleménynek.

maradjunk tárgyilagosak 

A PR nem marketing. Így a céges honlapra készített termékismertető, vagy a tavalyi katalógus bevezető 5 bekezdése sem alkalmas a sajtónak történő kiküldésre. Fontos, hogy kerüljük jelzőket, az értékelő megfogalmazásokat, törekedjünk tárgyilagosságra. Például a cég új termékével kapcsolatos sajtóközleményünkben ehelyett: „Piacvezető cégünk legnépszerűbb termékcsaládja új termékkel bővült, amely máris belopta magát a vevők szívébe!” inkább így: „ A ‘cégnév’ által 1992 óta fejlesztett ‘név’ termékcsalád új termékei népszerűségét a Kutatócég által 2017. márciusában végzett 1000 fős, reprezentatív felmérés igazolja vissza.”

ne kilóra

Növelhetjük a (változtatás nélküli vagy szerkesztett) megjelentetés esélyét azzal, ha rövidebb, jól tagolt sajtóközleményt írunk.  A szerkesztők többsége 4000-5000 karakternél több helyet nem fog biztosítani egy témának, ráadásul ilyen hosszú anyagokat már az emberek nagy része sem olvas végig.

egy kép többet mond ezer szónál

Érdemes időt és energiát szánni a megfelelő fotódokumentáció mellékletre, mivel ez nagyban növeli a közlemény megjelenési esélyeit. Lehetőleg ez ne egy konkrét termékfotó legyen (akkor sem, ha pont egy termékbevezetésről szól a közlemény), hanem valamilyen, az adott témához illő, kellemes, mozgalmas, jól fotózott illusztráció.