A válságkommunikációs tréningek számos különböző variációját megtalálja tréningjeink között.

Cégre szabott válságkommunikációs tréningek

Minden vállalati tréningünket az ügyfél által megadott szempontok, elvárások, képzési célok mentén egyedileg és cégre szabottan dolgozzuk ki. A tréningek során nagy hangsúlyt fektetünk a különböző szituációs helyzetek megismerésére és a megfelelő reagálás gyakorlására. A kapcsolatfelvételt követően személyes találkozókon, illetve telefonos egyeztetéseken tisztázzuk a pontos képzési célokat. Ehhez rendelünk hozzá egy egyediképzési tematikát, illetve javasolt óraszámot. Minden esetben törekszünk arra, hogy az általunk képzett vezetők, menedzsment tagok éles helyzetben is képesek legyenek a vállalati kommunikációs céloknak megfelelően reagálni.

Válságkommunikációs tréningek típusai

Katasztrófa-, incidenskezelési tréning

A  katasztrófakommunikációs tréning biztosítja, hogy a cég felkészüljön egy válsághelyzet kezelésére, illetve szükség esetén kiegészítse válságkommunikációs tervét. Egy (vagy több) lehetséges katasztrófahelyzetet, potenciális incidenst dolgozunk ki a tréning során. Ezek interaktív megoldásával bevonjuk a résztvevőket a közös gondolkodásba. Amennyiben korábban a szervezet átélt katasztrófahelyzetet, mindenképpen javasoljuk a megtörtént események feldolgozását, közös áttekintését tréning keretében.

Krízishelyzeti kommunikációra felkészítő tréning

A krízishelyzeti kommunikációra felkészítő tréning során különböző krízishelyzeteket szimulálunk és  a gyors külső és belső kommunikációhoz nélkülözhetetlen ismereteket és készségeket sajátítunk el. A tréning előnye, hogy akár egy másfél napos tréninget követően a Menedzsment magabiztosabban fog kezelni elsőre megoldhatatlannak, vagy túl nehéznek megítél kommunikációs szituációkat is.

Szóvivői tréning

A szóvivói tréning során egy vagy több kolléga gyakorol kamera/mikrofon előtt. A szóvivői készségek fejlesztése (bejelentések, interjúk, sajtótájékoztató Q&A), telefoninterjúk kezelésének technikája mellett nagy hangsúlyt kap a váratlan kérdések megválaszolási módszertana is.

Médiatréning

A médiatréning résztvevőivel szimulált interjús stresszhelyzetekkel igyekszünk megérteni, hogy mi az, ami „tényleg működik”, így a médiatréning segít az üzenetek csiszolásában, a kameraláz megszüntetésében. A médiatréning lehetőséget ad arra is, hogy kiderüljön, kiből válhat jó vállalati szóvivő, és ki az, aki inkább valamilyen adott interjútípusban jeleskedik – legyen az televízió, rádió, nyomtatott vagy online kommunikációs csatorna.

Közösségi média tréning

Ha elegendő időt szán egy szervezet a közösségi média működésének megismerésére, ellenállóbbá teszi a céget a válságokkal szemben, miközben fel is készíti azokra. A munkatársak számára nyújtott vállalati közösségi média tréningeken a közösségi média hatékony használatának megértésére helyezzük a hangsúlyt. Megfelelő képzésben részesítjük a cég válságteamjét, hogy mindenki tisztában legyen a közösségi média válságkezelésben játszott szerepével, megértse, milyen elvárásokat támaszt a vállalattal szemben a közösségi média. Segítünk kidolgozni az ügyfél közösségi médiára alkalmazott irányelveit.

Miért képezze kollégáit?

Igazán nagy krízishelyzet viszonylag ritkán történik egy-egy jól menedzselt cégnél, ahol minden munkatárs betartja maradéktalanul a kidolgozott protokollokat, hiszen napjainkban pont az úgynevezett mismenedzsment típusú válsághelyzetek fordulnak elő a legnagyobb számban. Sok vállalatvezető úgy véli, hogy az ő vezetése alatt nem fordulhat elő semmi probléma, mert mindenki jól végzi a dolgát. A kríziskommunikációs kutatások szerint azonban számos olyan új válságtípus jelent meg az utóbbi években, melyek ismeretlenek voltak korábban. Ezekre a válságtípusokra is ki kell dolgozni a megfelelő, iparágra és cégre szabott megoldásokat. A válságkommunikációs tréning segít felkészülni egy éles kommunikációs helyzetre, amikor időnyomásban kell megfelelő stratégiai és taktikai döntéseket meghozni.

Amennyiben felkeltette érdeklődését bármelyik válságkommunikációs tréning, kérjük  keressen minket Kapcsolat oldalon lévő elérhetőségeinken. Az ország bármely részén tartunk tréninget. Személyes, vagy videókonferencián történő bemutatkozást és igényfelmérést követően dolgozunk ki 4-5 napon belül egy tréningjavaslatot. Mivel magyar nyelven nem áll rendelkezésre kellő mennyiségű, az utóbbi 8-10 év magyar valóságára igazított publikált tudásanyag, minden esetben komplett, kidolgozott tudásanyagot készítünk az általunk felkészített vállalat vezetőségének.

válságkommunikációs tréningek