Kríziskommunikáció vezetőknek workshop a legalapvetőbb válságkommunikációs ismeretekről szól. Sok-sok magyar esetpéldát, közvetlen, gyakorlati tudást szerezhetsz meg egy izgalmas és interaktív fél napos workshopon, ahol tapasztalt szakember adja át tudása legjavát.
Milyen tipikus, a normál üzletmenetedet akadályozó helyzet megoldásában nyújt segítséget a workshop?
- Terméket, szolgáltatást a cég konkurense nyilvánosan támad.
- Félinformációkra alapozottan rossz hírét keltik egy cégnek.
- Trollok zaklatják a rajongókat.
- Egy munkatárs titkokat szivárogtat egy újságírónak.
Ezek a kommunikációs helyzetek megkeseríthetik és megnehezíthetik a mindennapi munkát, elterelhetik a figyelmet az üzletmenetről. Függetlenül attól, hogy beszélsz-e róla, vagy sem, rengeteg kárt okoznak: nyomasztóak, szinte megoldhatatlanak tűnnek. Mielőtt beletörődnél abba, hogy nincs mit tenni, speciális, kríziskommunikációs megközelítésből is érdemes megvizsgálni a lehetséges megoldási útirányokat.
3 érv, amiért el kell jönnöd a Kríziskommunikáció alapjai workshopra
1. A kríziskommunikációt sokak szerint könyvekből nem lehet tanulni, 100% gyakorlat. Hogy kamerák kereszttüzében miként viselkedik valaki, hogyan tudja kivédeni egy jól felkészült újságíró kellemetlen kérdéseit, melyek azok a mondatok, amiket még elfogad a cégjogász, mégsem a jogszabályban rögzített szakzsargont írjuk le a sajtóközleményben– ezek olyan helyzetek, amikor egyedül vagyunk. Rémesen egyedül. Azt tudom megmutatni a workshopon, hogy hogyan tudsz felkészülni ezekre a helyzetekre. Helytállni Neked kell. De garantáltan fogsz kapni olyan bevált tippeket, amik nyomás alatt is az eszedbe jutnak.
2. A krízis nagyon stresszes. Mindenki ideges, még a kötélidegekkel bíró kollégák számára is kihívás. Van, aki kiabál, sír, hisztizik, lefagy. Olyan emberek is, akik normál üzleti szituációban kibillenthetetlenek lelki egyensúlyukból. Ha csak egy picit többet tudsz a kríziskommunikációról, lehet, hogy Te képes leszel úrrá lenni a káoszon (legalábbis nem növelni a bajt).
3. Elmondhatod a saját tapasztalatadati. Felteheted a kérdéseidet és választ is fogsz kapni azokra.
Workshop módszertan
A kríziskommunikáció alapjai workshop legfontosabb célja, hogy a kríziskommunikáció alapjainak bemutatásával segítsem a vezetőket. Példák és gyakorlatok segítségével megmagyarázom a kríziskommunikáció legalapvetőbb szabályait, a kríziskommunikáció alapelveit és a legfontosabb kríziskezelési kommunikációs ismereteket.
Vas Dóra, kríziskommunikációs szaktanácsadó 2000 óta foglalkozik online kommunikációval, elsősorban kis-és középvállalkozások számára készít márkaépítési stratégiákat, pr kampányokat. 2008-tól résztvevője kríziskommunikációs projekteknek. 2013 óta szervezője a Kríziskommunikáció Meetup-sorozatnak. Blogjában kényes kommunikációs projekteket dolgoz fel.
Mottója: A kríziskommunikáció igazi extrém sport: stressz, veszély, kockázat. Ha csinálsz valamit, elronthatod, ha nem csinálsz semmit, biztos a kudarc.
Kríziskommunikáció vezetőknek workshop programja
Versenytárs, rosszakaró ismerős, féltékeny üzlettárs vagy kirúgott alkalmazott is állhat egy-egy krízishelyzet mögött. Egyre váratlanabb krízishelyzetek okoznak fejtörést a vállalatoknak. Előfordulhat, hogy a hitelesség megőrzéséhez a nyilvánosság előtt is meg kell szólalnia a cégnek. A workshopon változatos üzleti krízishelyzetek bemutatásán keresztül szemléltetjük a megfontosabb teendőket és gyakorlati tippeket.
- blokk Hétköznapi krízisek kezelése (dühös ügyfél, termékminőség, adatszivárgás)
- blokk Rágalmazás, lejáratás, konkurenciatámadás kezelése (a kríziskommunikáció 4 alapelve)
- blokk Válságterv, válságkommunikációs terv. Miben segít és miben nem?
- blokk Mit tegyen és mit ne a vállalat krízishelyzetben: a legfontosabb teendők a nyilvánosság kezelésére