Kríziskommunikáció vezetőknek workshop a legalapvetőbb válságkommunikációs ismeretekről szól. Sok-sok magyar esetpéldát, közvetlen, gyakorlati tudást szerezhetsz meg egy izgalmas és interaktív fél napos workshopon, ahol tapasztalt szakember adja át tudása legjavát.

Milyen tipikus, a normál üzletmenetedet akadályozó helyzet megoldásában nyújt segítséget a workshop?

  • Terméket, szolgáltatást a cég konkurense nyilvánosan támad.
  • Félinformációkra alapozottan rossz hírét keltik egy cégnek.
  • Trollok zaklatják a rajongókat.
  • Egy munkatárs titkokat szivárogtat egy újságírónak.

Ezek a kommunikációs helyzetek megkeseríthetik és megnehezíthetik a mindennapi munkát, elterelhetik a figyelmet az üzletmenetről.  Függetlenül attól, hogy beszélsz-e róla, vagy sem, rengeteg kárt okoznak: nyomasztóak, szinte megoldhatatlanak tűnnek. Mielőtt beletörődnél abba, hogy nincs mit tenni, speciális, kríziskommunikációs megközelítésből is érdemes megvizsgálni a lehetséges megoldási útirányokat.

3 érv, amiért el kell jönnöd a Kríziskommunikáció alapjai workshopra

1. A kríziskommunikációt sokak szerint könyvekből nem lehet tanulni, 100% gyakorlat. Hogy kamerák kereszttüzében miként  viselkedik valaki, hogyan tudja kivédeni egy jól felkészült újságíró kellemetlen kérdéseit, melyek azok a mondatok, amiket még elfogad a cégjogász, mégsem a jogszabályban rögzített szakzsargont írjuk le a sajtóközleményben– ezek olyan helyzetek, amikor egyedül vagyunk. Rémesen egyedül. Azt tudom megmutatni a workshopon, hogy hogyan tudsz felkészülni ezekre a helyzetekre. Helytállni Neked  kell. De garantáltan fogsz kapni olyan bevált tippeket, amik nyomás alatt is az eszedbe jutnak.

2. A krízis nagyon stresszes. Mindenki ideges, még a kötélidegekkel bíró kollégák számára is kihívás. Van, aki kiabál, sír, hisztizik, lefagy. Olyan emberek is, akik normál üzleti szituációban kibillenthetetlenek lelki egyensúlyukból. Ha csak egy picit többet tudsz a kríziskommunikációról, lehet, hogy Te képes  leszel úrrá lenni a káoszon (legalábbis nem növelni a bajt).

3. Elmondhatod a saját tapasztalatadati. Felteheted a kérdéseidet és választ is fogsz kapni azokra.

Workshop módszertan

A kríziskommunikáció alapjai workshop legfontosabb célja, hogy a kríziskommunikáció alapjainak bemutatásával segítsem a vezetőket. Példák és gyakorlatok segítségével megmagyarázom a kríziskommunikáció legalapvetőbb szabályait, a kríziskommunikáció alapelveit és a legfontosabb kríziskezelési kommunikációs ismereteket.

Vas Dóra, kríziskommunikációs szaktanácsadó  2000 óta foglalkozik online kommunikációval, elsősorban kis-és középvállalkozások számára készít márkaépítési stratégiákat, pr kampányokat. 2008-tól résztvevője kríziskommunikációs projekteknek. 2013 óta szervezője a Kríziskommunikáció Meetup-sorozatnak. Blogjában kényes kommunikációs projekteket dolgoz fel.

Mottója: A kríziskommunikáció igazi extrém sport: stressz, veszély, kockázat. Ha csinálsz valamit, elronthatod, ha nem csinálsz semmit, biztos a kudarc.

Kríziskommunikáció vezetőknek workshop programja

Versenytárs, rosszakaró ismerős, féltékeny üzlettárs vagy kirúgott alkalmazott is állhat egy-egy krízishelyzet mögött. Egyre váratlanabb krízishelyzetek okoznak fejtörést a vállalatoknak. Előfordulhat, hogy a hitelesség megőrzéséhez a nyilvánosság előtt is meg kell szólalnia a cégnek. A workshopon változatos üzleti krízishelyzetek bemutatásán keresztül szemléltetjük a megfontosabb teendőket és gyakorlati tippeket.

  1. blokk Hétköznapi krízisek kezelése (dühös ügyfél, termékminőség, adatszivárgás)
  2. blokk Rágalmazás, lejáratás, konkurenciatámadás kezelése (a kríziskommunikáció 4 alapelve)
  3. blokk Válságterv, válságkommunikációs terv. Miben segít és miben nem?
  4. blokk Mit tegyen és mit ne a vállalat krízishelyzetben: a legfontosabb teendők a nyilvánosság kezelésére

Bizonytalan vagy, hogy illik-e hozzád ez a workshop? Válaszd az általános, kríziskommunikációs konzultációt!