Kríziskommunikáció alapjai workshop a legalapvetőbb válságkommunikációs ismeretekről. Sok-sok magyar esetpélda, közvetlen, gyakorlati tudás. Egy izgalmas és interaktív félnap, ahol tapasztalt szakember adja át tudása legjavát.

  • Egy terméket, szolgáltatást a cég konkurense nyilvánosan támad.
  • Félinformációkra alapozottan rossz hírét keltik egy cégnek.
  • Trollok zaklatják a rajongókat.
  • Egy munkatárs titkokat szivárogtat egy újságírónak.

Bármennyire extrémnek tűnnek a fenti esetek, ezek a kommunikációs helyzetek bizony előfordulnak magyar cégeknél, függetlenül attól, hogy beszélnek-e róla, vagy sem. Ezekben a speciális kommunikációs helyzetekben speciális, kríziskommunikációs ismeretekre van szükség ahhoz, hogy a lehető leggyorsabban megoldjuk a válsághelyzetet.

3 érv, amiért el kell jönnie a Kríziskommunikáció alapjai workshopra

1. A kríziskommunikációt sokak szerint könyvekből nem lehet tanulni, 100% gyakorlat. Hogy kamerák kereszttüzében miként  viselkedik valaki, hogyan tudja kivédeni egy jól felkészült újságíró kellemetlen kérdéseit, melyek azok a mondatok, amiket még elfogad a cégjogász, mégsem a jogszabályban rögzített szakzsargont írjuk le a sajtóközleményben– ezek olyan helyzetek, amikor egyedül vagyunk. Rémesen egyedül. Azt tudom megmutatni a workshopon, hogy hogyan tud felkészülni ezekre a helyzetekre. Helytállni Önnek  kell. De garantáltan fog kapni olyan bevált tippeket, amik nyomás alatt is az eszébe jutnak.

2. A krízis nagyon stresszes. Mindenki ideges, még a kötélidegekkel bíró kollégák számára is kihívás. Van, aki kiabál, sír, hisztizik, lefagy. Olyan emberek is, akik normál üzleti szituációban kibillenthetetlenek lelki egyensúlyukból. Ha csak egy picit többet tud a kríziskommunikációról, lehet, hogy Ön képes  úrrá lenni a káoszon (legalábbis nem növeli).

3. Kipróbálhatja magát különböző helyzetekben. Elmondhatja a saját tapasztalatai. Felteheti a nyomasztó kérdéseket és választ is fog kapni azokra.

Workshop módszertan

A kríziskommunikáció alapjai workshop legfontosabb célja, hogy a kríziskommunikáció alapjainak bemutatásával segítsem a résztvevőket. Példák és gyakorlatok segítségével megmagyarázom a kríziskommunikáció legalapvetőbb szabályait, a kríziskommunikáció alapelveit és a legfontosabb kríziskezelési kommunikációs ismereteket.

Vas Dóra, kríziskommunikációs szaktanácsadó  2000 óta foglalkozik online kommunikációval, elsősorban kis-és középvállalkozások számára készít márkaépítési stratégiákat, pr kampányokat. 2008-tól résztvevője kríziskommunikációs projekteknek. 2013 óta szervezője a Kríziskommunikáció Meetup-sorozatnak. Blogjában kényes kommunikációs projekteket dolgoz fel.

Mottója: A kríziskommunikáció igazi extrém sport: stressz, veszély, kockázat. Ha csinálsz valamit, elronthatod, ha nem csinálsz semmit, biztos a kudarc.

A tréning helyszíne és időpontja

Időpont: nincs meghirdetve. Érdeklődjön a vasdora@matrixpr.hu címen!

Helyszín: MatrixPR tréningműhely, 1117 Budapest, Budafoki út 83/A III/15.

Kríziskommunikáció alapjai workshop programja

  1. blokk Hétköznapi krízisek kezelése (dühös ügyfél, termékminőség, adatszivárgás)
  2. blokk Rágalmazás, lejáratás, konkurenciatámadás kezelése (a kríziskommunikáció 4 alapelve)
  3. blokk Válságterv, válságkommunikációs terv. Miben segít és miben nem?
  4. blokk Mit tegyen és mit ne krízishelyzetben: a legfontosabb teendők a nyilvánosság kezelésére

Versenytárs, rosszakaró ismerős, féltékeny üzlettárs vagy kirúgott alkalmazott is állhat egy-egy krízishelyzet mögött. Egyre váratlanabb krízishelyzetek okoznak fejtörést a vállalatoknak. Előfordulhat, hogy a hitelesség megőrzéséhez a nyilvánosság előtt is meg kell szólalnia a cégnek. A workshopon változatos üzleti krízishelyzetek bemutatásán keresztül szemléltetjük a megfontosabb teendőket és gyakorlati tippeket.