Reputációs blog

Sajtóközlemény a hiteles tájékoztatásban

sajtóközlemény

A sajtóközlemény, sajtókapcsolatok témája kapcsán az első fontos gondolat, hogy a hiteles információk iránti igény alapvető. Hitelesen tájékoztatni azonban nem is olyan könnyű, mint gondolnánk. Rengeteg előkészítés és komoly háttérmunka szükséges ahhoz, hogy hiteles, helytálló, valósághű információkat tudjunk biztosítani az egy -egy téma, vagy vállalkozás   iránt érdeklődők számára. A hiteles tájékoztatás többek között a pontos információk kellő időben történő rendelkezésre állásán múlik.

A rossz hír ereje

Nagyon sokat számít a hír újdonsági foka, illetve a közlő személye. A jó hírek kevésbé érdekesek.

George Bernard Shaw azt mondja: ha egy kutya megharap egy embert, akkor az nem hír. De ha egy ember megharap egy kutyát, akkor az már hír.

„Az újságírók, a sajtó és minden más média is mindig csak a negatív eseményeket keresik. Ha nem teszel valami rosszat, akkor nem lehet hír belőled. Egy esemény csak akkor méltó a publikálásra, ha bizarr, ha szokatlan, ha szembeötlő.”   (Osho)

Éppen ezért erőfeszítést kell tennünk ahhoz, hogy a személyünkre, vagy cégünkre vonatkozó pozitív hírek eljuthassanak a médián keresztül a legszélesebb közvéleményhez.

Sajtóközlemény

A sajtóközlemény az egyik legismertebb és leggyakrabban használt public relations-műfaj. Használják a politikai és kormányzati kommunikációban és népszerű az üzleti kommunikációban is. A vállalati kommunikációs szakemberek leginkább a céges sajtóközleményekkel találkoznak.

Ezeknek a sajtóközleményeknek a célja, hogy a vállalkozás legfontosabb híreivel (így például a pénzügyi működésével, új termékeivel, meglévő szolgáltatásaival) kapcsolatos információkat eljuttassa az újságírókhoz. A pr – szakemberek gyakran foglalkoznak sajtóközlemény-írással, a műfajnak jól körbehatárolt szabályai vannak, ennek ellenére nem könnyű feladat az igazán jó sajtóközlemény megírása.

A jó sajtóközlemény 4 alappillére


Hírérték

Figyeljünk a hírértékre! A szerkesztőségek rengeteg közleményt kapnak. Egy-egy   sajtóközleménnyel csak akkor foglalkoznak érdemben, ha van valós hírértéke. Mindenképpen érdemes végiggondolni, mi az, ami egy kívülállónak hasznos, új információ az összeállított anyagban! (azon kívül, hogy az adott céget jobban megismeri)

Tárgyilagosság

A PR nem marketing. Így a céges honlapra készített termékismertető sem alkalmas a sajtónak történő kiküldésre. Fontos, hogy kerüljük a jelzőket, az értékelő megfogalmazásokat és törekedjünk tárgyilagosságra. Például a cég új termékével kapcsolatos sajtóközleményünkben helyett: „Nagy múltú cégünk népszerű, közkedvelt termékcsaládja új termékkel bővült!” inkább fogalmazzunk így: „ A ‘cégnév’ által 1992 óta fejlesztett ‘név’ termékcsalád új termékkel bővült. „


Időzítés

A jó időzítés fél siker! Ha sikerül egy éppen futó témára, friss aktualitásra felfűzni a cégünkkel kapcsolatos sajtóközleményt, nyert ügyünk van.

Terjedelem

Növelhetjük sajtóanyagunk   (változtatás nélküli) megjelentetésének esélyét azzal, ha rövidebb, jól tagolt közleményt írunk.   A szerkesztők többsége 4000-5000 karakternél több helyet nem fog biztosítani egy témának, ráadásul ilyen hosszú anyagokat már az emberek nagy része sem olvas végig.

Kapcsolódó bejegyzések:

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com