Hírnévmenedzsment

A jó hírnév minden vállalat számára értékes erőforrás. A hírnév olyan bizalom a cég, a márka iránt, mely hatalmas érzelmi többletet ad hozzá egy-egy termék, szolgáltatás megítéléséhez. A kedvező hírnév elemei egymást kölcsönösen erősítő tényezők: hitelesség, szavahihetőség, megbízhatóság, felelősségteljesség.

hirnevmenedzsment-matrixpr_m

A legkülönbözőbb üzleti helyzetekben kiaknázható a jó hírnév: akár egy új partner elnyerésében, a piaci pozíció erősítésében, jobb árrés elérésében. A vállalati reputáció és a cég eredményessége közötti kapcsolatot számos kutatás kimutatta: jobb hírnevű, ismert cégként könnyebb feladat a potenciális vásárlók megszerzése és meglévő vevők megtartása, a tehetséges kollégák megnyerése, de akár a válságmenedzsment is. A jó hírnév nagyobb bizalom, de nagyobb felelősség is!

Számos eszköz létezik a vállalati hírnév építésére. Munkánk során komplex, 360° kommunikációt megvalósítva segítjük ügyfeleink jó hírnevének emelését, megtartását, vagy éppen visszaállítását.

A márka jelentősége

A márka élő memória. Képes a korábbi tapasztalatok, élmények, benyomások előhívására és tartalmuknak megfelelő motiváció, vélekedés és vásárlási döntés kialakítására. (Kapferer). A vállalatok, termékek és személyek a márkák révén válnak beazonosíthatóvá és megkülönböztethetővé.

A márkának több szerepe is van. Először is irányítja és ezzel könnyebbé teszi a vásárlási folyamatot, hiszen létezésével orientálja a vásárlókat. Másodsorban tapasztalati és bizalmi minőséget képvisel, hiszen a vevő, ha egyszer kipróbált egy márkát, bízhat abban, hogy ha újra mellette dönt, ugyanazt a minőséget és jellemzőket kapja meg. Végül pedig időt takarít meg és a vásárlás kockázatát csökkenti.

A vásárlók a döntéseiket érzelmi alapon hozzák meg. Ha a kóláról van szó, vannak megrögzött Coca Cola és Pepsi rajongók – de egy biztos, vásárlásuk során mindig ragaszkodnak az általuk favorizált márkához. És soha, semmilyen körülmények között nem fognak mást vásárolni. Ez az a jelenség, amit márkaélménynek hívunk.

Minden a márkaélmény kialakításával kezdődik. A márkaépítés során erős érzelmi kötelék kialakítását visszük végig. A márkaépítés lehet akár vállalati brand, termékmárka, vagy személyes márka, mindenképpen tartós törődéssel, apró lépésekben alakítható és formálható a márka értéke.

vissza

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com