Mi legyen a Google első találata, ha az emberek beírják az Ön vállalatának nevét és rákeresnek?
-
Elégedetlen ügyfelek rosszindulatú blogbejegyzései?
-
Az Ön cégének tevékenységével szemben kritikus weboldalakra vagy blogokra?
-
Ön által nem kontrollált weboldalakra vagy blogokra, miközben a saját weboldala csak sokadik találatként szerepel, szinte „elásva”?
-
Az Ön neve feltűnően negatív felhanggal szerepel egy-egy weboldalon, vagy sajtócikkben?
-
Vállalatának neve bármilyen hatósági eljárással kapcsolatban szerepel?
Egyre több cég néz szembe azzal, hogy a legtöbb veszteséget az online elszenvedett károk okozzák: az ártatlant bűnösként állítják be, felnagyítódnak a kisebb támadások, a reálisnak tűnő kritika teljes mértékben vagy nagyrészt légből kapott. Vannak olyan válságkezelő taktikák, amelyek enyhíteni tudják a fent leírt szituációkat. Fokozatosan az egyik legalapvetőbb technikává lép elő a hírnév megvédését vagy ha már a válság kirobban, újraépítését célzó keresőoptimalizálás (SEO), amit egyfajta „SEO pajzs” kidolgozása követ, a hírnév megóvása érdekében.