Hírnévmenedzsment nélkül nem lehet jó hírnevet fenntartani. A jó hírnév minden vállalat számára értékes erőforrás. A hírnév olyan bizalom a cég, a márka iránt, mely hatalmas érzelmi többletet ad hozzá egy-egy termék, szolgáltatás megítéléséhez. A kedvező hírnév elemei egymást kölcsönösen erősítő tényezők: hitelesség, szavahihetőség, megbízhatóság, felelősségteljesség. A Reputation Institute 2020-as Globális Trendek felmérésében résztvevő vállalatvezetők 70%-a szerint a hírnév, a reputáció tudatos menedzselése még soha nem volt ilyen fontos a márkák számára. Számos olyan új kihívás jelent meg, például az álhírek, az influencerek, a klímaváltozás), melyek reagálásra késztetik a felelős vállalatokat.

Miért fontos a hírnév?

A legkülönbözőbb üzleti helyzetekben kiaknázható a jó hírnév: akár egy új partner elnyerésében, a piaci pozíció erősítésében, jobb árrés elérésében. A vállalati reputáció és a cég eredményessége közötti kapcsolatot számos kutatás kimutatta: jobb hírnevű, ismert cégként könnyebb feladat a potenciális vásárlók megszerzése és meglévő vevők megtartása, a tehetséges kollégák megnyerése, de akár a válságmenedzsment is. A jó hírnév nagyobb bizalom, de nagyobb felelősség is!

A hírnévmenedzsment és a márka

Számos eszköz létezik a vállalati hírnév építésére a hírnévmenedzsment során. Munkánk során komplex, 360° kommunikációt megvalósítva segítjük ügyfeleink jó hírnevének emelését, megtartását, vagy éppen visszaállítását.

A márka élő memória. Képes a korábbi tapasztalatok, élmények, benyomások előhívására és tartalmuknak megfelelő motiváció, vélekedés és vásárlási döntés kialakítására. A vállalatok, termékek és személyek a márkák révén válnak beazonosíthatóvá és megkülönböztethetővé.

A márkának több szerepe is van. Először is irányítja és ezzel könnyebbé teszi a vásárlási folyamatot, hiszen létezésével orientálja a vásárlókat. Másodsorban tapasztalati és bizalmi minőséget képvisel, hiszen a vevő, ha egyszer kipróbált egy márkát, bízhat abban, hogy ha újra mellette dönt, ugyanazt a minőséget és jellemzőket kapja meg. Végül pedig időt takarít meg és a vásárlás kockázatát csökkenti.

A vásárlók a döntéseiket érzelmi alapon hozzák meg. Ha a kóláról van szó, vannak megrögzött Coca Cola és Pepsi rajongók – de egy biztos, vásárlásuk során mindig ragaszkodnak az általuk favorizált márkához. És soha, semmilyen körülmények között nem fognak mást vásárolni. Ez az a jelenség, amit márkaélménynek hívunk. Minden a márkaélmény kialakításával kezdődik. A márkaépítés során erős érzelmi kötelék kialakítását visszük végig. A márkaépítés lehet akár vállalati brand, termékmárka, vagy személyes márka, mindenképpen tartós törődéssel, apró lépésekben alakítható és formálható a márka értéke.

Melyek a hírnévmenedzsment főbb eszközei?

Hírnevet erősíteni számos kommunikációs eszközzel lehet. Rendezvény szponzorációtól kezdve a brandépítő reklámokig rendkívül széles palettából válogathatnak a cégek.